Doustna antykoncepcja a spadek libido

Czy tabletki powodują spadek libido? Część kobiet wiąże chwilowy spadek libido z początkiem stosowania terapii hormonalnej. Szacuje się, że jedynie niewielki procent stosujących antykoncepcję hormonalną doświadcza zmniejszonej ochoty na zbliżenie z partnerem.

Część ekspertów jest zdania, że tabletki jednorazowe, które obniżają poziom testosteronu, a także o pigułki o dodatkowym działaniu antyandrogennym mogą powodować spadek libido. Leki te także oprócz zapobiegania ciąży, stosuje się także w leczeniu łojotoku i trądziku.

Tabletki antykoncepcyjne zmniejszają czułość powonienia, a to zmniejsza wrażliwość kobiet na męskie feromony. Kolejną przyczyną obniżenia libido w czasie hormonalnej terapii antykoncepcyjnej może być spadek stężenia estrogenów we krwi. Niedostateczna ilość tych hormonów może prowadzić do zmniejszenia wydzielania śluzu w pochwie. Efektem tego jest suchość pochwy, co powoduje dyskomfort i ból w czasie współżycia.

Przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych może powodować z zmiany w naturalnej florze bakteryjnej pochwy. To skutkuje skłonnością do infekcji intymnych i jej dokuczliwych objawów, takich jak: swędzenie, pieczenie.


Oceń:
4.7