Strona 1 z 8

nietrzymanie moczu

: 12 lip 2013, 21:00
autor: roza57
Drogie Panie,

od kilku tygodni zdarza mi się popuszczać, nie muszę chyba pisać jak bardzo krępujące i uciążliwe jest to uczucie.
Moja ginekolog zaleciła ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy. Czy wiecie może jakie są realne szanse, że problem minie? Czy w moim wieku (56l) jest jeszcze szansa na poprawę?

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 13:59
autor: gosia_ba
Najlepiej zacząć od ćwiczeń.
Doświadczenie pokazuje, że 75 - 80 % pacjentek z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, które stosują najpierw ćwiczenia mięśni miednicy, nie muszą już poddawać się operacji.
W Twoim wieku jak najbardziej jest szansa na poprawę.
Życzę wytrwałości w ćwiczeniach.

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 14:21
autor: gienia55
Ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia.
Co szósta z nas w Polsce spotyka się z problemem wysiłkowego nietrzymania moczu. Dotyczy to w większym stopniu kobiet dojrzałych, ale także młodych kobiet po ciężkich porodach, kobiet pracujących ciężko fizycznie, sportsmenek.
Przy każdym większym nacisku na pęcherz, gdy podejmujemy gwałtowny wysiłek np. kiedy kaszlemy, kichamy, śmiejemy się, następuje u nas niekontrolowane "gubienie" moczu.
Zwiotczenie i rozluźnienie mięśni miednicy małej w wyniku przebytego porodu lub długoletniej ciężkiej pracy mają bardzo istotny, negatywny wpływ także na jakość życia seksualnego. Problem ten jest zgłaszany przez kobiety i przez ich partnerów. Przywrócenie tej grupie mięśni sprawności, dzięki stosowaniu ćwiczeń, pozwala obojgu partnerom poprawić jakość współżycia i cieszyć się na nowo swoim życiem erotycznym.

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 14:35
autor: jadwinia48
Droga roza57,
posłuchaj zarówno swojej ginekolog jak też moich przedmówczyń.
W okresie okołomenopauzalnym powodem występowania nietrzymania moczu jest spadek poziomu endogennych estrogenów oraz zmniejszenie liczby receptorów swoistych dla hormonów płciowych.
Powodują gorsze ukrwienie narządów od nich zależnych i upośledzenie metabolizmu komórkowego.
Tkanka łączna staje się mniej wartościowa, czego przyczyną mogą być postępujące zmiany połączeń między włóknami kolagenowymi. I zmniejsza się ilość kolagenu a to przynosi w rezultacie mniejsze uwodnienie skóry i utratę elastyczności mięśni dna miednicy.

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 15:34
autor: roza57
Dziękuję, Dziewczyny. Bardzo mnie uspokoiłyście. Czy możecie podać mi przykładowe ćwiczenia? Szukałam na różnych stronach, ale większość informacji zawiera zalety i cele tych ćwiczeń a nie ma żadnego instruktażu. Ginekolog mówiła o zaciskaniu mięśni jakbym chciała zatrzymać mocz. Czy polecicie coś jeszcze?

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 16:46
autor: Mirka
Roza57, możesz na przykład usiąść na podłodze w siadzie skrzyżnym, wyciągnąć mięśnie pośladkowe tak, aby usiąść równomiernie na obu guzach kulszowych po czym napiąć mięśnie tak, jakbyś chciała wessać między pośladki dywan czy cokolwiek masz na podłodze;) Wyciągnięcie pośladków na zewnątrz jest bardzo istotne, żeby napiąć mięśnie dna miednicy a nie pośladkowe :)

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 17:13
autor: zuza6
a czy ktoś mógłby napisać jak ćwiczyć? ja nie mogę załapać tego... a boję się że po ciąży będzie kiepsko ze mną... bo już po poprzedniej zdarzało mi się przez pewnien czas... no wiecie... :oops:

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 17:31
autor: Agusia85
Ćwicz mięśnie Kegla - w ciągu dnia wykonuj kilkanaście do kilkudziesięciu skurczów mięśni pochwy i krocza. Rób takie same skurcze, jakie robiłabyś gdybyś chciała powstrzymać oddawanie moczu :) Skurcz niech trwa kilka sekund, później rozluźnienie i znów skurcz :) To są najłatwiejsze ćwiczenia, które możesz wykonać bez żadnych przyrządów i w zaciszu domowym, siedząc przed komputerem czy gotując obiad :)

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 17:45
autor: roza57
Zaczynam od zaraz :)

Re: nietrzymanie moczu

: 13 lip 2013, 22:06
autor: mia37
Kurcze, już to sobie tyle razy objecalam i zapominam o tym. chyba sobie przywalę przypominadło na lodówce :D