• Zapraszamy do prowadzenia dyskusji i zamieszczania komentarzy.
  • Tematy zgrupowane sa w kategorie.
  • Dla nas liczy się Twoje zdanie – bądź aktywny na FORUM!
Choroby
i dolegliwości
Ciąża
i dziecko
Seks
i sprawy intymne
Uroda Zdrowy
styl życia
Off topic
Indeks witryny Zdrowy styl życia Diety Zasady skutecznej diety

Zasady skutecznej diety


Post 21 sty 2014, 7:36

Posty: 78
Jest temat o błędach żywieniowych, myślę, że przyda się też coś o skutecznej diecie, niekoniecznie takiej, gdzie mamy gotowe całe menu. Zacznę od tego, że ograniczając dietę nie należy rezygnować z pieczywa, ale nie przekraczać dawki 3 kromek. Im cięższy chleb, tym lepszy!

Post 22 sty 2014, 21:35

Posty: 3422
Kupiłam dziś body - pro w piekarence. Boski! Dwie kromki z serem i byłam pełna! A to dziś wyjątkowo był mój obiad;) zjadłam ok 16 i dotąd mnie trzyma a mam za sobą pilates i stretching.
Małe posiłki, odpowiednie wartości odżywcze, na wieczór nie jemy tłuszczy.

Post 23 sty 2014, 7:35

Posty: 2624
Śniadanie najważniejsze! Największa porcja i produkty o niskim indeksie glikemicznym!

Post 25 sty 2014, 7:41

Posty: 958
Jeżeli podjadamy, to warzywa i owoce;)

Post 25 sty 2014, 19:27

Posty: 263
Co to jest ten indeks glikemiczny?

Post 25 sty 2014, 20:39

Posty: 802
Nie wszystkie tu są takie mądrale:P

Post 26 sty 2014, 7:27

Posty: 124
indeks glikemiczny to wskaźnik pokazujący jak szybko cukry się rozkładają. Im wyższy wskaźnik, tym szybciej i tym większa szansa, że ten cukier zostanie zamieniony w tłuszcz a my szybko będziemy głodni. Im niższy, tym wolniej będą uwalniane cukry a my będziemy syci przez dłuższy czas.

Post 26 sty 2014, 7:36

Posty: 124
Dodam jeszcze wzór na obliczenie dziennego kalorycznego zapotrzebowania, który uwzględnia wiele czynników, od wagi, poprzez poziom aktywności fizycznej aż po wiek.

655 + (9,6 x waga w kg) + (1,8 x wzrost w cm) - (4,7 x wiek)
ten wynik należy pomnożyć przez współczynnik aktywności fizycznej:

tryb siedzący - 1,2
lekka aktywność fiz (2xtydz) - 1,375
średnia aktywność fiz (4xtydz) - 1,5
duża aktywność fiz (6xtydz) - 1,7

oczywiście pamiętajcie, że w przypadku, kiedy nie mace problemów z nadwagą, nie trzeba się tego ściśle trzymać. Raz zjecie więcej, raz mniej - to naturalne a organizm świetnie sobie z tym poradzi :)

Post 26 sty 2014, 15:04

Posty: 104
tylko kto ma zapał liczyć te kalorie...

Post 27 sty 2014, 7:48

Posty: 3422
2480.64
strasznie dużo...

Następna

Wróć do Diety