• Zapraszamy do prowadzenia dyskusji i zamieszczania komentarzy.
  • Tematy zgrupowane sa w kategorie.
  • Dla nas liczy się Twoje zdanie – bądź aktywny na FORUM!
Choroby
i dolegliwości
Ciąża
i dziecko
Seks
i sprawy intymne
Uroda Zdrowy
styl życia
Off topic
Indeks witryny Choroby i dolegliwości Układ pokarmowy Zaparcia

Zaparcia

Moderator: moderator


Post 13 lip 2013, 16:38

Posty: 21
Od dawna doskwierają mi zaparcia. Nie stale, ale przychodzą tygodnie, kiedy nie mogę się wypróżnić przez kilka dni. Nie mogę tego zupełnie skojarzyć z dietą. Nie jest ona najlepsza, to wiem, ale ze względu na brak czasu nie mogę w chwili obecnej pozwolić sobie na lepszą. Macie jakieś naturalne sposoby na zaparcia?

Post 13 lip 2013, 16:41

Posty: 4807
To co najbardziej kojarzy mi się z zaparciami to śliwki - sprawdzony sposób mojej mamy :) mają dużo błonnika i pewnie stąd to dobroczynne działanie :)

Post 13 lip 2013, 16:42

Posty: 60
Szukaj produktów z błonnikiem, albo chrup sam błonnik w formie granulek (można znaleźć w sklepach). Wszelkie musli i siemię lniane też powinno pomóc.

Post 13 lip 2013, 16:47

Posty: 7
Mam podobny problem, zwłaszcza kiedy np rano się spieszę i ,,moja'' pora zostaje w domu... objecuję sobie ustabilizowac organizm, ale jak dotad mi nie wyszło. Są jeszcze te specyfiki laktozowe (syropy) gdyby nie wyszło z błonnikiem

Post 13 lip 2013, 16:49

Posty: 21
Śliwki nie działają. Jadłam na wieczór, próbowałam też moczyć przez noc w wodzie, wypijać tę wodę i zjadać śliwki. Nic. Wszelkie leki na bazie śliwek też nie skutkują. Jakie produkty mają dużo błonnika?

Post 13 lip 2013, 16:54

Posty: 42
Ja codziennie (pomijając początki ciąży, kiedy każdy posiłek lądował w sedesie) jadałam mieszankę płatków żytnich, jęczmiennych lub orkiszowych z otrębami (różnymi), orzechami, suszonymi śliwkami, morelami, żurawiną, słonecznikiem i dynią, zalewałam wszystko jogurtem i zdecydowanie nie mogłam uciekać z domu w pośpiechu, ponieważ krótko po śniadaniu mieszanka zaczynała działać :)

Post 13 lip 2013, 16:56

Posty: 420
A jak dużo pijesz w ciągu dnia?

Post 13 lip 2013, 16:58

Posty: 4807
Z tymi płatkami to też fajna opcja - ja przyzwyczaiłam się już do śniadanie złożonego z płatków owsianych + otręby żytnie + otręby pszenne + siemię lniane zalane mlekiem :) dodaję odrobinę cukru żeby lepiej smakowało i wcinam, działa :)

Post 13 lip 2013, 17:00

Posty: 1250
kawa i kefir :D a tak serio jabłka też powinny działać. No i faktycznie duuużo picia, kompoty!

Post 13 lip 2013, 17:13

Posty: 1094
Kompoty bywają zdradliwe, ze względu na zawartość cukru;)
Woda lub herbaty ziołowe, białe, zielone. Czerwona! Pomaga, byle się od niej nie uzależnić.

Następna

Wróć do Układ pokarmowy